Det hele startede i 1936, da svæveflyveklubben ”Mågen af 1936” blev dannet.

Igennem tiderne blev små klubber fusioneret og navnet blev ændret flere gange, og til sidst endte det med navnet ”Holbæk Flyveklub” i februar 1969.

I starten holdt klubben til på Holbæk Fælled, hvor man fik en 10 års kontrakt på at benytte arealet, men kommunen skulle selv bruge arealet til bebyggelse og klubben måtte se sig om efter et andet sted at flyve fra.

I 1977 købte klubben en grund ved Kirke Eskilstrup. På grunden var der ikke andet end en græsmark, så det første man byggede var et lille klubhus, så man havde et sted at mødes.

De første år havde man et værkstedstelt, man kunne sætte flyene på transportvogne ind i.

I løbet af 1978 fik man gravet grunden ud til en hangar og i august 1979 stod den første hangar færdig og Tølløse Flyveklub kunne holde indvielsesfest.

Ikke længe efter hjalp klubbens medlemmer i fællesskab hinanden, med at bygge det klubhus, som vi har den dag i dag.

Efterfølgende er der også bygget en trailerhangar ved hjælp af frivillig arbejdskraft og en mindre hangar, der bruges til TMG fly.